BİLGİSAYAR DESTEKLİ OYUNLARIN SOSYAL BİLGİLER DERS BAŞARISINA ETKİSİ

Author :  

Year-Number: 2018-XXXVII-2
Language : null
Konu : Sosyal Bilgiler Eğitimi
Number of pages: 277-294
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Keywords

Abstract

Keywords


  • Akman, Ö.(2016). Status of the Usage of Active Learning and Teaching Method and Techniques by Social Studies Teachers,Universal Journal of Educational Research, 7(4),1553-1562.

  • Akman, Ö. ve Parlak, F.D.(2018). Multidimensional Investigation Of Teacher Candidates’ Attitudes Towards Scientific Research Methods, International Journal of Eurasia Social Sciences, 9(33), 1346-1363

  • Altunay, D. (2004). Oyunla desteklenmiş matematik öğretiminin öğrenci erişisine ve başvurulabilecek eğitici-öğretici oyunlar. YayımlanmamışYüksek lisans tezi. Erzurum: Atatürk Bilimler Enstitüsü.

  • Bakar, A., Tüzün, H. ve Çağıltay, K.(2008). Öğrencilerin Eğitsel Bilgisayar Oyunu Kullanımına İlişkin Görüşleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education)35: 27-37.

  • Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

  • Can, G. (2003). Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. METU, Ankara.

  • Çankaya, S. ve Karamete, A.(2008). Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4),115-127.

  • Çelebi, D.B. (2007). Türkiye ve Azerbaycan’daki Çocuk Oyunları ve Oyuncaklarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Yayımlamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

  • Çoban, B. (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.

  • Çoban, B. ve Nacar, E. (2015). Ortaokullarda Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

  • Demirel, Ö. (1993) Yabancı dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, Teknikler. Ankara:USEM Yayınları.

  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S. ve Yağcı, E. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

  • Evrekli, E. (2010). Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritası ve kavram karikatürü etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme beceri algılarına etkisi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.

  • Ferdig, R. E. (2005). Towards implementing technologies in education: Exploring the pedagogy and people of good innovations. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 35-43

  • Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitabevi.

  • Güngörmüş, G. (2007). Web tabanlı eğitimde kullanılan oyunların başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.

  • Huizinga, J. (1955). Homo ludens: Oyunun toplumsal işlevi üzerine bir deneme (3. Basım). (M. A. Kılıçbay, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

  • Koçoğlu, E. ve Akman, Ö.(2016). Eğitimde Konsültasyon Hizmetlerine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algıları,” Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(17), 715-729.

  • Koçoğlu, E. ve Ulu Kalın, Ö.(2017). Kolb’un Yaşantısal Öğrenme Modeline Göre Sosyal Bilgiler Eğitimi Çalışma Alanının Analizi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 64(16), 1581-1593.

  • Mitchell, A. ve Savill-Smith, C. (2004). The use of computer and video games for learning - A review of literature. Internet’ten 03.09.2018 tarihinde alınmıştır. .

  • Neuman, W. L. (2007). Basics of social research: Qualitative and quantitative approaches (2nd ed.; International ed.). Boston, Mass; London: Pearson, Allyn and Bacon.

  • Oğuz Haçat, S. ve Demir, F.B.(2017). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin İnsan Haklari Yurttaşlik ve Demokrasi Dersine İlişkin Görüşleri,” Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(2),1–17.

  • Oğuz Haçat, S. ve Sözcü, U.(2016). “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medya Kullanımının Değerler Üzerine Etkisi,” Turkish Studies, 11(9), 617–617.

  • Özen, G., Timurkan, S., Güllü, M., Timurkan, S., Meriç, F., Uğraş, S. ve Çelik Çoban, D.(2012). “Eğitsel Oyunlar”. Milli Eğitim Bakanlığı

  • Papert, S. (1994). The children’s machine: Rethinking school in the age of the computer. New York, NY: Basic Books.

  • Sevinç, M. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul: Morpa Yayınları.

  • TDK (2014). Oyun kavramının tanımı, http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts adresinden 3 Eylül 2018 tarihinde edinilmiştir.

  • Topçu, H., Küçük,S. ve Göktaş,Y.(2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlköğretim Matematik Öğretiminde Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Kullanımına Yönelik Görüşleri, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(5), 119-136.

  • Tüzün, H., Yılmaz-Soylu, M., Karakuş, T., İnal, Y. ve Kızılkaya, G. (2009). The effects of computer games on primary school students’ achievement and motivation in geography learning. Computers & Education, 52(1), 68-77.

  • Ulu Kalın, Ö. ve Topkaya, Y.(2017). İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 37(14), 14-22.

  • Ulu Kalın, Ö.(2016). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması, SOBİDER, 3 (9), 201-212.

  • Yıldırım, S., Akman, Ö. ve Alagöz, B.(2017). The Level of History Teachers’ Use Active Learning Methods and Technics, International Education Studies 10(12), 140 DOI: 10.5539/ies.v10n12p140.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics