Neil Blomkamp’ın yönettiği Yasak Bölge 9, 2009’da vizyona girdiğinde büyük beğeni toplayan ve yaklaşık 211 milyon dolarlık gişe hasılatı elde eden bir bilim kurgu filmidir. Film araştırmalarında bilim kurgu, gerçekliğin çoklu temsilleri ve alegorik tasvirleri içeren görsel bir metin olarak kabul edildiğinden, bu makale, vizyona girdiğinde büyük yankı uyandıran, Johannesburg/Güney Afrika’daki apartheid ve apartheid sonrası dönemi (1980’lerden 2000’lere) yansıtan bu filmi incelemektedir. Bu çalışma tematik analiz yöntemini kullanarak, Neil Blomkamp’ın bilim kurgu sineması tarzını, tarihsel bağlantıları, ırk ayrımcılığını, uzaylılar aracılığıyla göçmenlere uygulanan kentsel apartheid uygulamalarını, apartheid/apartheid sonrası göndermeleri ele alarak filmin apartheid, göç ve güç ilişkileri içindeki sosyal dinamikleri nasıl tasvir ettiğini, Güney Afrika tarihindeki konut-mülk sorunlarını, Nijerya gettolarını ve Yasak Bölge 9 sakinlerinin istenmeyen görünürlüğünü araştırmaktadır.
Directed by Neil Blomkamp, District 9 is a science fiction film, garnered substantial acclaim upon its 2009 release, with box office results of around $211 million. As science fiction in film studies is considered as a visual text with multiple representations and allegorical depictions of reality, this article examines this well-known film that reflects the apartheid and post-apartheid era in Johannesburg/South Africa (1980s to the 2000s). This solid text offers insights into South Africa’s complicated urban history and a prescient warning about future urban landscapes. Employing thematic analysis, it explores the film’s portrayal of apartheid, immigration, and social dynamics within power relations addressing Neil Blomkamp’s science fiction cinema style, historical connections, racial segregation, apartheid urban practices of immigrants through aliens, references to apartheid/post-apartheid, housing-property issues in South Africa’s history, Nigerian ghettos, and the unwelcome visibility of District 9’s inhabitants.