HADİS USÛLÜ ESERLERİNDE KUR'AN-I KERİM AYETLERİNİN DELİL OLARAK ZİKREDİLMESİ (KÂDÎ IYÂZ VE ÖNCESİ MÜTEKADDİMÛN HADİS USÛLÜ ESERLERİ ÇERÇEVESİNDE)

Author:

Year-Number: 2016-XXVII
Yayımlanma Tarihi: null
Language : null
Konu : Hadis
Number of pages: 105-129.
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Hadis Usûlü ile ilgili olarak başlangıçtan itibaren ihtiyaç duyuldukça kurallar konulmuş, uygulanmış ve bunlarla ilgili ıstılahlar geliştirilmiştir. Üçüncü asırdan itibaren de bu kurallar yazıya geçirilmeye başlanmış ve bu konudaki ilk müstakil çalışma Ebû Muhammed er-Râmehürmüzî'nin (360/970) el-Muhaddisu'l-fâsıl beyne'r-râvî ve’l-vâî isimli eseri olmuştur. Daha sonra Hâkim Ebu Abdilah en-Nisâburî (405/1014) Kitâbu ma'rifeti ulûmi'1-hadis; el-Hatîb el-Bağdadî (463/1 070) el-Kifâye fi ilmi 'r-rivâye; İbn Abdilber en-Nemerî (463/1070) Câmi'u beyâni'l-ilm ve fadlihî isimli eserlerinde bu kuralları daha sistemli hale getirmişlerdir. Hadisçiler, hadis usûlü ile ilgili konuları işlerken, âyet ve hadislerden bolca istifade etmişlerdir. Bu âyet ve hadisleri bazen konuyu açıklamak için, bazen de ilgili usûl kaidesine bir işaret gördükleri için zikretmişlerdir. Bu uslûbuyla müellif, o usûl kaidesini zikrettiği âyet veya hadisten çıkardığını ve bunlarda ilgili kaideye bir işaret bulunduğunu göstermiştir. İşte biz bu çalışmamızda, usûl eserlerinden Kâdî Iyâz ve öncesinde yazılanları zikrettikleri âyetler bakımından inceledik.

Keywords

Abstract

Regarding the methodology of hadith, from the outset, the rules have been set for the company when needed, carried out and the methods they developed about them. From the third century these rules started to be written and the first independent work in this topic named has been in the works Abu Muhammad Ramahurmuzı's (360/970) el-Muhaddisu'l-fâsıl beyne'r-râvî ve’l-vâî. Afterwards Hakim Abu Abdilah en-Nisaburi’s (405/1014) Kitâbu ma'rifeti ulumi'1-hadish; al-Khatib el-Baghdadi’s (463/1 070) el-Kifaye fi ilmi 'r-rivaye; İbn Abdilber en-Nemeri’ (463/1070) Cami'u beyani'l-ilm ve fadlihi named in the works of these rules are made more systematic. The scholars of hadith while hadith is concerned with the procedure themselves in the of hadith both topics are submitted as an example of, both procedures are submitted of the hadith that points to the plinth itself and place the verses as well. With the style of this writer procedural rule was pulled from which mentions that the verse or hadith and a sign shows that there is about these rules. In this study we thus is this they are important methodology Works and a work that is written right after the ones mentioned above mentioned in terms of the signs we examined.

Keywords